![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 23:00 ч.
Елизабет Дени (Elizabeth Denny) беше назначена за директор на Outsider Art Fair миналата седмица. Изложението, основано през 1993 година, е известно с ...
|


![]()
Под прожектора
Санграм Маджумдар изследва идентичността в новата си изложба "Сънят на разума"В изложбата Сънят на разума в галерията Натали Карг, Маджумдар представя 13 маслени картини и едно стенопис, създадени между 2022 и 2025 година. Неговите картини съчетават абстракция, фигури и декоративни елементи, отразявайки сложността на неговата индийско-американска идентичност. В Сътрудници I (2025) Маджумдар изобразява жена в джунгла, чиято идентичност остава неясна.
Виолета Караянева
| 28 Септември 2025, 22:59 ч.
![]()
Санграм Маджумдар (Sangram Majumdar) е индийско-американски художник, който в предстоящата си изложба в Мумбай разглежда сложността на идентичността и паметта. Роден в Индия, той е преместен в Съединените щати на 13-годишна възраст и осъзнава, че не принадлежи напълно нито на една, нито на друга култура. Тази нестабилна позиция между две култури е основна тема в неговите произведения. В изложбата "Сънят на разума" в галерията Натали Карг, Маджумдар представя 13 маслени картини и едно стенопис, създадени между 2022 и 2025 година. Творбите му, които преди са били наблюдателни и разнообразни, сега са плетени от различни източници, включително изображения, вдъхновени от детството му и различни художествени традиции. Той изследва как определени изрази имат общо значение в различни култури, докато други са специфични за определени географски области. Неговите картини съчетават абстракция, фигури и декоративни елементи, отразявайки сложността на неговата индийско-американска идентичност. В "Срещата" (2022) той представя себе си в контекста на известна творба на Гюстав Курбе, но с нова интерпретация, която се фокусира върху личната му борба между културите. В картината, ръката му е протегната към неразпознаваема фигура, символизираща конфликт и объркване. В "Сътрудници I" (2025) Маджумдар изобразява жена в джунгла, чиято идентичност остава неясна. Черната глава на жената с малка синя точка е загадка, която поставя въпроси за видимостта и идентичността. В "Глас зад кадър" (2025) се появяват безтелесни очи, които наблюдават зрителя, предизвиквайки размисли за това как виждаме и как сме виждани. Творчеството на Маджумдар е дълбоко личен и политически коментар за идентичността и културната принадлежност. Той предизвиква зрителите да се замислят за собствените си идентичности и за сложността на съществуването между различни култури.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Премиера на 11,000 Strings в Ню Йорк с 50 пиана
|
![]() |
Ню Йорк добавя пет нови културни организации в Групата на културните институции
|
![]() |
Университетът на Калифорния, Ирвайн поема музея на изкуствата в окръг Ориндж
|
![]() |
Фин Улфхард работи по биографичен филм за The Replacements
|
![]() |
Бентли Спанг представя Текно Пауау Джуниър в музея Цимерли
|
![]() |

Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия |

Елизабет Дени е новият директор на Outsider Art Fair
|
![]() |
Премиера на 11,000 Strings в Ню Йорк с 50 пиана
|
![]() |
Ню Йорк добавя пет нови културни организации в Групата на културните институции
|
![]() |
Университетът на Калифорния, Ирвайн поема музея на изкуствата в окръг Ориндж
|
![]() |
ЮНЕСКО открива виртуален музей на откраднати културни обекти
|
![]() |